Васютинська гімназія та ліцей

в Черкаській області

Дошкільний навчальний заклад - чарівний світ казок і фантазій!

Дошкільний заклад Васютинського НВК - переможець районного  огляду- конкурсу  - 2011
"Кращий дошкільний навчальний заклад району"
в номінації
"Дошкільний навчальний заклад - осередок історії та традицій рідного краю"

Наприкінці 50-х років ХХ століття, коли розлилося Кременчуцьке водосховище, придніпровське село Васютинці підлягало переселенню . Його жителі залишили обжиті місця і почали будуватися в степу , на необжитій території, де ще недавно висівали пшеницю, любувалися безмежжям степових просторів . Поряд з жилими будинками нового села було збудовано школу та два дитячі садки. Дитсадок «Ромашка» розміщувався на території колишнього Будинку культури колгоспу «Дніпро». В ньому виховувалось понад 100 дітей . «Калинчине віконце», так називався другий дитячий садок з радістю відвідувало близько 80 дітей . Дітей до дитячих садків підвозили кіньми . На возі стояла будка розмальована казковими героями з написом «Калинчине віконце». Дитячі садки були на утриманні колгоспу «Дніпро». Близько 30 років завідувала дитячими установами Попурій Ганна Іванівна.

  

Сучасна двоповерхова споруда дитсадка ,загальною площею 689 кв. м., числом місць – 83 ,була побудована в центрі села в 1984 році за кошти місцевого колгоспу «Дніпро» та завдяки клопотанню голови сільської ради Пономар Поліни Дмитрівни. Офіційно відкрилася дошкільна установа у 1985 році . Естетично оформлені групові кімнати , нові меблі, чудові ігрові площадки з 4 павільйонами згуртували у дружній колектив 45 дітлахів за 2 віковими групами. Завідуючою була призначена Пономар Р.С., яка працювала до 2002 року. З 2002 року керівником закладу призначено Шостак В.І. Дошкільний заклад був на утриманні колгоспу «Дніпро». Батьки приводили своїх діток у дитячий садок добре знаючи про те, що їх діти будуть доглянуті, адже тут працювали люди за покликом своєї душі, маючи педагогічну освіту та досвід . Роки дитинства залишають у пам’яті згадку про перших вихователів та їх помічників : Матусю Н.Г., Кордунян Л.Д., Данилевську Н.О., Пономарь Г. О., Шостак В,І. , Вергай В.В., Іваненко О.І., Коробка М.М., Тищенко Г.А., Короп В.В.


У травні 2005 року середня школа і дитячий садок були реорганізовані у навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа I-III ступенів». Старшим вихователем призначено Зінченко Н.О., з 2011 року – Двірну Н.І. Дошкільна установа містить групові приміщення старшої, змішаної груп та першого класу, наявний музичний, методичний та спортивний зал. Змішана група «Дзвіночок» та старша група «Сонечко» знаходяться на першому поверсі. На другому поверсі розміщений музичний зал, спортивний зал та групова кімната , де навчаються учні першого класу. Кожна група забезпечена належним ігровим матеріалом, створені ігрові осередки згідно віку дітей. Для стимулювання рухової активності дітей обладнаний спортивний зал в наявності якого є: м’ячі, обручі, кеглі, гімнастичні палиці, гімнастична стінка, гімнастичні лави та інше.

Навчанням і вихованням дітей, їх обслуговуванням займається колектив кваліфікованих спеціалістів, серед них 4 вихователі, медична сестра, 3 помічники вихователя, праля та кухар. Досвідчені, талановиті та енергійні вихователі Двірна Н.І. , Шостак В.І., Матуся Т.В., Зінченко Н.О., Сокур О.І.,Сокур О.М. у своїй роботі ефективно втілюють інноваційні педагогічні технології , які сприяють всебічному розвитку дитини .
В основу роботи НВК покладена концепція екологічного виховання як умова духовного розвитку особистості, спрямована на виховання особистості на засадах співпраці, діалогу, партнерства, глибокої поваги та взаєморозуміння, збереження та примноження вічнозеленого масиву сільського та шкільного дендрарію.

Дошкільна та початкова школа є однією з перших ланок у формуванні екологічно компетентної особистості, становленні людини - громадянина . Основні риси характеру особистості формуються у ранньому ди¬тинстві і спілкування з природою має у вихованні дитини першорядне значення. Саме тому екологічне виховання і стало провідним напрямком у роботі дошкільного закладу , а міцним підґрунтям успіху є вдале розташування села та його окраса і гордість - дендрологічний парк . Шкільний та сільський дендрологічні парки є джерелом ідей природолюбства , місцем відпочинку малечі. Дивовижний зелений куточок сільського парку дарує дітям гарний настрій , допомагає оздоровитись , а також є величезним наочним та ігровим матеріалом .
Неповторне вічнозелене диво, створене природолюбом Іваном Пилиповичем Сиволапом є неоціненною пам’яткою васютинчан , зберегти яку наш святий обов’язок. Ми маємо навчити дітей дивитися і бачити красу навколишнього світу, створити для них належні умови та можливості одержувати нові знання, відповідно до сьогодення, проявляти милосердя , співчуття до всього живого, отримувати духовну насолоду від спілкування з природою.
Мальовничий берег Дніпра, прибережні лісові масиви, високі кручі та глибокі яри зачаровують своєю красою, ваблять у свої простори кожного дня нас, маленьких природолюбів, навчають творити дива власними рученятами. Тому значна увага відводиться трудовому вихованню. Кожної весни проводиться робота по благоустрою території закладу : впорядковуються квітники , на яких ростуть культурні сорти квітів , які мають різне забарвлення , форму , період цвітіння ,висаджуються нові дерева , кущі .

Кипить робота і на нашім овочевім огороді.
А з яким натхненням , інтересом та задоволенням працювала малеча створюючи штучне озеро, квіткову піраміду та гірку, кругом яких поселилися різні казкові герої.
Велика увага приділяється збереженню і зміцненню здоров’я дітей, формуванню навичок здорового способу життя. Медична сестра та вихователі навчають діток культурному споживанню їжі, правильно користуватися ложкою, серветкою, їсти охайно, правильно сидіти під час їжі. ,прищеплюють навички громадської та особистої гігієни.
Діти знайомляться з помічниками та друзями здоров’я – це міцний сон, свіже повітря, раціональне харчування, особиста гігієна, фізичні вправи.
Значна увага приділяється загартуванню. Вихователями забезпечено щоденне перебування дітей на свіжому повітрі. Здійснюється провітрювання групових, спальних приміщень. Ранкова гімнастика та заняття з фізичної культури проводяться на свіжому повітрі. Систематично дітки загартовуються водою, полюбляють лікувально-профілактичні процедури, а саме: фітотерапія, оздоровча гімнастика(зорова та дихальна), масаж. Спільними зусиллями медичних працівників та педагогів ведеться контроль за станом здоров’я дітей.

.    

В групових кімнатах, музичному та спортивному залах щоденно проводиться вологе прибирання з використанням миючих та дезінфікуючих засобів. В належному стані знаходяться іграшки. Ліжкова білизна маркована, міняється один раз в 10 днів. В наявності миючі та дезінфікуючі засоби. Харчоблок забезпечений холодною та гарячою проточною водою. Діюче технологічне та холодильне обладнання. Діти забезпечені якісним харчуванням. В асортименті такі харчові продукти: м'ясо, молоко, риба(морожена), сир твердий, яйця, крупи, макарони, мед, олія, фрукти, овочі, кондитерські вироби.
Ігрова діяльність широко використовується у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку , виховання і навчання .Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей , їхніх ігрових інтересів , місця гри в режимі дня, місця проведення. Пріоритет надається творчим іграм, дидактичним, руховим та сюжетно-рольовим іграм.
Працюючи за Державною базовою програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» вихователі постійно у пошуці нових змін та підходів до організації життєдіяльності дітей . Методичний кабінет закладу постійно поповнюється методичною, навчальною, розвивальною, пізнавальною, художньою та дитячою літературою : «Відкриваємо світ», «Входимо в світ», «Перетворюємо світ» автор Н. Лаба і Т. Поніманська вид. Тернопіль Мандрівець 2011р., «745 ігор для дошкільників», «Забезпечення наступності в навчально-виховній роботі ДНЗ і школи» Харків Видавнича група «Основа» 2010р., «Фізична культура в дошкільному навчальному закладі» Видавництво «Ранок» , «Дошкільнята на прогулянці»;В. Л. Сухар. «Основи безпеки дітей дошкільного віку» Видавництво «Ранок», «Планування роботи вихователя ДНЗ за базовою програмою «Я у світі» Харків Видавнича група «Основа» 2011 р.
 В своїй роботі вихователі використовують інноваційні доробки: «Казкові лабіринти гри» автор В. В. Воскобович; «Вчіться фантазувати» автор Н. Єгорова; «Дитяче дослідження як метод навчання старших дошкільників» автор А. Савенков; «Методика навчання дітей розповіданню за схемами» автор О. Білан та К. Крутій.

Методична рада закладу вирішує актуальні питання особистісно-орієнтованого виховання дитини.
Традиційними в закладі стали виставки педагогічної творчості, творчі декади, семінари, методоб’єднання.
Як бачимо, життєдіяльність колективу дошкільного навчального закладу Васютинського НВК багатогранна.
 Ми з впевненістю можем стверджувати , що дошкільний навчальний заклад Васютинського НВК – не лише навчальна установа , це арена розгортання неповторного спільного буття малюків і дорослих. І чим більш адекватно , ефективно й різноманітно розв’язує дитина доступні вікові життєві проблеми, тим успішніше працює наш навчальний заклад.

img_7547_1_0.jpg